دلایل رشد و سودآوری بیمه‌تعاون

مدیرعامل بیمه تعاون به برنامه های این شرکت برای ارتقای جایگاه بیمه تعاون و سود این شرکت در سال گذشته و تدوام این سود پرداخت.

به گزارش صدای بورس، سید روح‌الله علی‌پور یزدی به برنامه‌های بیمه تعاون برای ارتقای جایگاه بیمه تعاون به ۱۰ شرکت برتر بیمه ای اشاره کرد و گفت: اولویت نخست برای ورود به جمع ده شرکت برتر صنعت بیمه، ارتقای کیفیت خدمات و جلب رضایت مشتریان است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ افزایش درآمد از بخش‌های سودده بازار و در گام بعدی تمرکز بر رشد تولید حق بیمه است.

وی ادامه داد: با اجرای اصلاحات زیرساختی و توسعه خدمات آنلاین و دیجیتال و با محوریت مشتری‌مداری، برنامه‌ریزی شده است که در طی حداکثر سه سال به جمع ده شرکت برتر صنعت بیمه بپیوندیم. با این استراتژی، دستیابی به هدف ارتقای جایگاه بیمه تعاون به عنوان یکی از پیشتازان صنعت بیمه، در کنار حفظ و جذب مشتریان جدید، با چشم‌انداز روشن و امکان‌پذیری بالا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته علی‌پور یزدی در پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ شرکت با مدیریت بهینه هزینه‌ها موفق شده است سودآوری خود را به میزان ۲۲ میلیارد تومان برساند.

علی‌پور یزدی با توجه به شرایط بازار سهام، به وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری شرکت پرداخت و گفت: بیمه تعاون در سال‌های گذشته فعالیت محدود و مختصری در بازار سهام داشته و همین سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده نیز دارای بهای تمام‌شده کمتری نسبت به ارزش بازار است. عمده سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه ساختمان و مستغلات بوده است بنابراین، وضعیت این سرمایه‌گذاری‌ها نسبتاً مناسب ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل بیمه تعاون با توجه به افزایش ریسک‌های زندگی، در خصوص افزایش و تولید رشته‌های جدید بیمه ای گفت: همانطورکه پیش تر هم اشاره شد هدف پرتفوی بیمه تعاون در سال ۱۴۰۳ برابر با ۵۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که با راهکارهایی که پیشتر مطرح شد در صدد تحقق آن هستیم. در همین راستا ارائه طرح‌ها و بیمه نامه‌های جدید نیز در دستورکار شرکت قرار دارد طرح‌هایی مثل بیمه امنیت سایبری، بیمه صندوق امانات، طرح‌های فروش بیمه با همکاری موسسه اعتباری ملل و... از جمله این طرح‌هاست.

علی‌پور یزدی از سهم بیمه تعاون در بازار بیمه گفت: شرکت بیمه تعاون در پایان سال ۱۴۰۲ با فروش حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان، تقریباً یک درصد از سهم بازار بیمه کشور را به خود اختصاص داد. همچنین، در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳، فروش این شرکت به ۲۲۰۰ میلیارد تومان رسید که سهم آن از صنعت بیمه کشور به ۱.۰۲ درصد افزایش یافت. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و مطابق با سند استراتژی شرکت، هدف‌گذاری شده است که در پایان سال ۱۴۰۳، سهم بیمه تعاون به ۱.۱۵ درصد از بازار بیمه کشور افزایش یابد.

وی دلیل رشد سود این شرکت در سال گذشته و تدوام این سود را عنوان کرد و گفت: صنعت بیمه یک صنعت کاملا رقابتی است و برای این که شرکتی در این میان بخواهد از رقبای خود پیشی بگیرد و به سود دهی بالایی برسد باید خدمات خود را توسعه دهد و کیفیت ارائه آن را بهتر کند. ضمن اینکه در شرکت بیمه تعاون از سال‌های گذشته تا به امروز بر توسعه خدمات تاکید جدی و تلاش برای بهبود کیفیت آن نیز شده. در سال گذشته توانستیم با ارتقا و عیب یابی سیستم مالی و استفاده بهینه و به اندازه از منابعی که در اختیار داشتیم، میزان بهره‌وری بیشتری را تجربه کنیم. این منابع به دو دسته کلی مالی و انسانی تقسیم می‌شود که استفاده صحیح از آن مستلزم تحقیق و بررسی زیادی است که سال‌ها در این مجموعه بر روی آن کار شده و نتیجه یک عمر سابقه بیمه تعاون است.

علی‌پور یزدی اضافه کرد: در حوزه گسترش و توسعه خدمات نیز توانستیم با استفاده از تجربه سال‌های گذشته و بررسی صنعت بیمه در عرصه بین‌الملل اقدام به ارائه طرح‌های متنوعی کنیم که از میان آنها تعدادی که بیشتر از موارد دیگر همراستای نیاز مردم و کلیت ایران است را گلچین کرده و در نهایت با دقت در ملزومات اجرایی آن، خدمات نوین را در فرآیندی نسبتا کوتاه به مشتریان خود ارائه دادیم. ضمن اینکه افزایش تعداد خدمات در بیمه تعاون به هیچ عنوان در ارائه کیفیت ین خدمات تاثیری نگذاشته و تمام تلاشمان بر این اصل بوده که در عین افزایش خدمات، کیفیت را نیز بهبود بخشیم. برنامه‌ریزی دقیق و بلند مدتی در شرکت داریم تا بتوانیم از بحران‌های موجود در این صنعت به راحتی گذر کنیم و به بازارهای جدید نفوذ کنیم تا در سال آینده سود بیشتری را از ۱۴۰۳ کسب کنیم.

کد خبر 509343

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =